Kavak Yelleri Fan Club
Çok daha fazlasını görmek için, üye olun.
-Kavak Yelleri Fan Club-

Kavak Yelleri Fan Club

Kavak Yelleri Fan Club ©
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Davranışlarınız Değişmeden Kilonuz Değişmez

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
qözdé *
Moderatör
Moderatör
avatar

Mesaj Sayısı : 936
Kayıt tarihi : 08/06/09
Yaş : 21

MesajKonu: Davranışlarınız Değişmeden Kilonuz Değişmez   Cuma Haz. 12, 2009 12:49 pm

Davranışlarınızı değiştirmeden kilo veremezsiniz. Neyi, nasıl, ne zaman yediğinizi gözleyin. Nerede yanlış yaptığınızı bulduktan sonra onları değiştirmek, sizi farkettirmeden zayıflatacaktır.

Şişmanlık ve yeme bozukluklarında uzun sürede çok iyi sonuçlar veren bir tedavi yönteminden söz edeceğiz. Kilo vermek isteyen birçok şişman birey, düşük kalorili diyet ve yoğun egzersiz yardımıyla arzuladığı kiloya kavuşabilir. Ancak bir süre sonra eski alışkanlıklara geri dönüldüğü için verilen kilolar, fazlasıyla geri alınır. İşte bu nedenle davranış değişikliği tedavisi, diyetten başarılı sonuç alınabilmesi için şarttır. İstenmeyen davranışların yerini istenen davranışların alabilmesi çok önemlidir. Bu tedavide amaç, ne yediğiniz değil, nasıl yediğinizi bilmenizdir. Yemek yeme şeklindeki değişikliklerin, şişman bireylerin kilo vermelerinde son derece etkili olacağına ve kiloların geri alınmasını önleyeceğine inanıyoruz.

NE YEDİĞİNİZİ NOT EDİN KENDİNİZİ GÖZETLEYİN

Bu yöntemin esası çok basit. Yemek yeme ve egzersizlerle ilgili davranışlarınızı bir deftere not edeceksiniz. Ana ve ara öğünler, açlık derecesi, yemek yenilen yerler ve zamanlar, kimlerle yenildiği, yenilen yemeklerin miktar ve çeşidi, yemek sırasında kişinin neler hissettiği gibi ayrıntılar defterde yer almalı. Bu şekilde sizi şişmanlatan nedenleri saptama şansınız olur. Tarafsız bir gözle kendinizi eleştirirseniz, hatalarınızı anlayıp bunlardan vazgeçmek için önlem alabilirsiniz. Hatalı davranışlar neler mi? En önemlilerini hatırlatalım:

Çok fazla yemek yemek

Hızlı yemek yemek

Büyük lokma almak ve az çiğnemek

Su içmemek ya da az içmek

Sürekli öğün atlamak

Öğünler arasında sürekli birşeyler atıştırmak

Yemek yerken gazete okumak, TV izlemek

Sıkıntı ve stresli durumlarda aşırı yemek yemek

Akşam yemeğinden sonra yatıncaya kadar bir şeyler yemeyi sürdürmek

Yemekte çatalı ve bıçağı elinden hiç bırakmamak

YEMEK BİTER BİTMEZ SOFRADAN KALKIN

Bu saydığımız önerilerin, uyarıların hepsini bir anda uygulamaya kalkışmak hata olur. Zaten böyle bir şeyi asla başaramazsınız. Vazgeçemediğiniz alışkanlıklardan kurtulmak için bir diyetisyen ile görüşmenizde yarar var. Kendinize en az 16 hafta süre tanıyın. Değiştirdiğiniz davranışların kişiliğinizin bir parçası olabilmesi için 1 yıl geçmesi gerekebilir. Kısacası, belirli bir sürede kilo verirsiniz. Fakat en az bir yıl kilo almamak için yeni beslenme alışkanlıklarının yaşam şekli haline getirilmesi şart. Aksi halde çok geçmeden başladığınız yere geri dönersiniz.

Göz önünde yiyecek bulundurmayın

Mutfakta fazla oyalanmayın. İşinizi çarçabuk bitirip oradan uzaklaşın

Kilo aldıran besinleri mutfağınızda bulundurmayın

Yemekler için daima küçük, salatalar için büyük tabak kullanın

Servis kaşığının veya kepçesinin küçük boy olmasına dikkat edin

Yemeğiniz biter bitmez, oyalanmadan masadan kalkın

Yemeğinizi yavaş yavaş, küçük lokmalara bölerek yiyin

Zengin süsleme ve salata soslarını unutun

Kendinize koyduğunuz kuralları, iki haftada bir, sadece bir defalığına unutabilirsiniz

Aç kalma korkusuyla tabağınıza fazla yemek almayın

Etli pişirilen yemeklere yağ koymayın

Yemeklere koyduğunuz yağın miktarını azaltın. Yemekler için kişi başına bir yemek kaşığı yağ yeterli olacaktır

Kızartmalar yerine ızgara, fırında pişmiş, haşlanmış yiyecekleri tercih edin

Kilo verme konusunda kendinize güveniniz tam olmalı.

Kilo verme sürecinde sabırsızlanmamalısınız.

Zamanı egzersiz yaparak degerlendirin

İnsanın duygularında bir yoğunlaşma olunca, bu birçok kişide açlık hissini tetikler. Kişiler, sıkıntılarını birbirinden lezzetli yiyecekleri atıştırarak unutmak isterler. Duygusal ve sosyal etkenlerin kontrol altına alınması kilo vermeyi kolaylaştırır. Bu kontrolu sağlayabilmek için şu önerileri dikkate alın:

Yiyecek alışverişini tok karnına yapın

Yenmesi sakıncalı olan yiyecekleri evinize sokmayın

Alışverişe gitmeden önce bir liste yapın ve bu listenin dışına çıkmayın

Televizyon programlarında ve reklamlarda yiyecek ile ilgili olanları seyretmeyin

Besinleri sınırlamak için plan yapmak yerine ne yiyeceğinizi önceden belirleyin

Boş zamanları yiyecek atıştırarak değil egzersiz yaparak geçirin

Sabahları kalkınca aç karnına, her öğün öncesinde ve sonrasında bir su bardağı ılık su için

Günde üç ana ve de üç ara öğün planını uygulayın

Öğün atlamamaya özen gösterin

Yemek yemeniz için ısrar eden kişiye karşı çıkmayı, saygısızlık saymayın
Haftada bir kez, aç karnına tartılmalısınız

_________________
-- > FARK onLarın FARKını farkedebiLmekte...



TIKLA
Forum Kuralları *
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
!!..Ebru..!!
Moderatör
Moderatör
avatar

Mesaj Sayısı : 698
Kayıt tarihi : 12/06/09

MesajKonu: Geri: Davranışlarınız Değişmeden Kilonuz Değişmez   C.tesi Tem. 04, 2009 2:06 pm

teşekkürler cnm (:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Davranışlarınız Değişmeden Kilonuz Değişmez
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Türk Boyları savaşçıları
» İstila Kapıları
» Burçlar ve Taşları
» Burçların Şeytani ve Can Sıkıcı Yönleri
» 13-Mart-2010 Cumartesi Dizi Reyting Sonuçları Günlük Reytingler Size Bravo !

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Kavak Yelleri Fan Club :: Sağlık-
Buraya geçin: