Kavak Yelleri Fan Club
Çok daha fazlasını görmek için, üye olun.
-Kavak Yelleri Fan Club-

Kavak Yelleri Fan Club

Kavak Yelleri Fan Club ©
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Bilinçsiz diyetin zararları

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
qözdé *
Moderatör
Moderatör
avatar

Mesaj Sayısı : 936
Kayıt tarihi : 08/06/09
Yaş : 21

MesajKonu: Bilinçsiz diyetin zararları   Cuma Haz. 12, 2009 12:46 pm

Kemik yoğunluğunda azalma sadece menopoza giren kadınların sorunu değil. Genç kadınlar hatta erkeklerde bile ‘ikincil osteoporoz’a rastlamak mümkün.

Özellikle uzun süreli, bilinçsiz diyet yapanların kemik yoğunlukları azalabiliyor. Bilinçsiz yapılan diyetler, kalsiyum alımını azalttığı için soruna ortam hazırlayan en büyük faktörlerden.

İkincil osteoporozu olan kadınlar menopoz yaşına kemik rezervleri düşük olarak giriyorlar. Böylece menopozla birlikte daha yoğun şekilde kemik erimesi sorunuyla karşı karşıya kalıyorlar. Bunlarda kırık riski çok daha fazla.

Kemik erimesinin diğer nedenlerinden bazıları ise tiroid başta olmak üzere hormonal sorunlar, kortizon tedavisi, böbrek sorunları.

Bilinçsiz diyetlerin yol açtığı kemik erimesini engellemek için nasıl önlem alınabilir?

Yeterli kalsiyumun alınması gerekli. Kadınlar günde 800- 1000 mg kalsiyuma ihtiyaç duyuyorlar. Menapozdan sonra ise bu miktarın 1200 mg’a yükseltilmesi gerekiyor. Zayıflamak için süt, yoğurt, peynir gibi gıdaları daha az tüketen kişilerde görülen kalsiyum eksikliği, kırıklara da neden olabilmekte.

Rejim kemikleri nasıl etkiliyor?

Rejim yaparken önerilen posalı gıdalar, zayıflama açısından faydalı olmasına rağmen, vücutta kalsiyum emilimini azalttıkları için uzun dönemde metabolizmaya zarar verebiliyor. Kalsiyum emilimi, asitik ortamlarda artar. Lifli besinlerin midedeki asitik ortamı azaltmasının sonucu kalsiyum emilimi de azalır.

Özellikle akupunkturla zayıflamaya çalışanlarda, mide daha az asit salgılamakta.

Azalan kalsiyum yerine nasıl konabilir?

Azalan kalsiyumu tekrar kazanabilmek için, ilk akla gelen çözümler, eczanelerdeki kalsiyum tabletleri ve doğru besinlerin tüketilmesi. Kalsiyum, süt ürünleri içerisinde, en fazla kaşar peynirinde bulunur. Beyaz peynir de zengin. Ancak krem ve lor peyniri kalsiyum açısından zengin değil.

En çok kalsiyum içeren sebzeler, asma yaprağı, ıspanak, kereviz ve turunçgiller olarak sıralayabiliriz. Kuru baklagiller, pekmez, soda, tarhana çorbası ve yumurta da birer kalsiyum deposu.

Güneş gören bir ülkede yaşadığımız için, her gün 10 dakika dışarıya çıkan biri bile yeterli miktarda D vitamini cildinde üretebiliyor. Eğer evden ya da kapalı mekanlardan çıkılmıyorsa, D vitaminin tablet olarak alınması gerekli.

Diyet yaparken nelere dikkat edilmeli?

Diyet yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biri de egzersiz programı. Vücutta pekçok sistem, ‘kullan ya da kaybet’ prensibine göre çalıştığı için egzersiz yapan birinin kemikleri, hareketsiz birine göre daha fazla güçlenir.

Spor sırasında meydana gelen basınç sayesinde, kemikler daha fazla kalsiyum depolayabiliyor.

Haftanın 3 günü birer saat ya da 6 gün yarımşar saat yürüyüş öneriyoruz. Birer saatlik yürüyüşler ayrıca kalp ve dolaşım sistemine de yardımcı olduğu için daha faydalı.

_________________
-- > FARK onLarın FARKını farkedebiLmekte...



TIKLA
Forum Kuralları *
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
!!..Ebru..!!
Moderatör
Moderatör
avatar

Mesaj Sayısı : 698
Kayıt tarihi : 12/06/09

MesajKonu: Geri: Bilinçsiz diyetin zararları   C.tesi Tem. 04, 2009 2:13 pm

teşekkürler canım ..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Bilinçsiz diyetin zararları
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Televizyon, bilgisayar ve zararları.
» Bilinçli İslam düşmanlarının Bilinçsiz Halkımıza Öğrettikler
» MARGARİN İN ZARARLARI!

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Kavak Yelleri Fan Club :: Sağlık-
Buraya geçin: